Novinka – odborné publikace našich kolegů a kolegyň

Friday 25 April 2025, 11:53

Rádi bychom Vás upozornili na knižní novinky našich kolegů a kolegyň. Pokud máte rádi odbornou psychologickou literaturu, tak si je rozhodně nenechte ujít! Bližší informace naleznete v záložce Věda a výzkum.

Bonus – řada z těchto monografií je dostupná zdarma ke stažení!

Nová publikace kolegů Matěja Mičulky a Martina Kupky se zabývá klimatickou krizí a obavami z ní. Perspektivou vědecké psychologie a nejnovějších výzkumů zkoumá pojmy, jako je ekologická úzkost, environmentální žal nebo solastalgie.

Monografie Simony Dobešové Cakirpaloglu a Panajotise Cakirpaloglu poskytuje ucelený přehled vybraných témat sociální dynamiky ve vztahu k rizikovému chování dospívajících.

Publikace Karolíny Olive Křížové se věnuje problematice genderových a sexuálních identit, jejíž porozumění je pro poskytování kvalitní sexuální výchovy zásadní. Uvádí na pravou míru běžné mýty a dezinterpretace, prezentuje výzkumnou studii o zkušenostech českých LGBTQ+ dospívajících a nabízí praktická doporučení. Čtenářstvu pomůže zorientovat se v tématu a poslouží jako argumentář pro zkvalitňování sexuální výchovy.

Další zajímavé odkazy na výzkumné aktivity našich kolegů a kolegyň naleznete zde:

https://labpsych.upol.cz/
https://persona.upol.cz/

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)