Nabídka témat na diplomky doc. Šucha

Úterý 4. červenec 2023, 12:01

Shání se šikovní a hlavně motivovaní studenti a studentky, kteří se nebojí pro svoji diplomovou práci udělat něco více, než posbírat pár dotazníků a nechat zapadnou svoji práci hezky do šuplíku (tedy do análů Stagu)!

O co jde? Nabízím 3 témata pro zpracování v rámci diplomové práce (bc nebo nMgr) pro studenty denní nebo kombinované formy. Všechny 3 témata obnáší sběr dat v terénu a na jejich výsledky najdou okamžité uplatnění v praxi:
 
Témata:
 
1.    Reakční čas řidičů. Téma se zaměřujeme na experimentální ověření reakčních časů různých skupin řidičů v různých situacích. Například zkušených řidičů, začínajících řidičů, ve dne, v noci, při rušení řidiče podněty nesouvisejícími s řízením a podobně. Aktuálně se v praxi pracuje při vyšetřování dopravních nehod pracuje s věčnou pravdou, že to je 0,5 – 1,5 sekundy podle okolností. Z praxe ale víme, že to je spíše 0,1 – 4 sekundy. Potřebujeme přesné data, například pro zpracování znaleckých posudků pro soud a přesné podklady pro určení viny nebo neviny řidiče. Pro sběr dat budou použito experimentální vozidlo katedry.
 
2.    Život bez auta mimo velké města. Téma by mohlo oslovit pravděpodobně ty z Vás, kteří žijete na vesnici nebo v malých městech a marně přemýšlíte nad tím, jak vše zvládnout bez auta. Popravdě, těžko. Abychom měli alternativy tak potřebujeme management dopravních služeb, který počítá i s variantou, že domácnost auto nemá (na vesnici vesměs nemožné), nebo že domácnost má jednou auto a tedy ne vždy všichni členové domácnosti ho mají k dispozici. Sběr dat by zde probíhal pravděpodobně pomocí rozhovorů a celkově by se jednalo spíše o kvalitativní design výzkumu.
 
3.    Cesty autem pod vlivem alkoholu na krátké vzdálenosti. Mnoho bylo napsáno o na mol opitých řidičů řítících se 150 kilometrovou rychlostí, kteří někomu vážně ublížili nebo někoho zabili. Taky poměrně přesně víme, že při řízení pod vlivem kolem 1 promile (pojďme říct 4 piva) je pravděpodobnost účasti na dopravní nehodě 30x vyšší než jindy. Toto vše ale má jedno velké ALE – jedná se o velkou generalizaci a obecné tvrzení. Zejména při jízdě pod vlivem, situační charakteristiky hrají velkou roli na míru rizika. Jak to ale je, když si člověk skočí na jedno (chápej 5) a jede domů z hospody 2 kilometry po silnici třetí třídy? Třeba stejně, ale nevíme to. A vědět bychom to potřebovali. V tomto případě bych předpokládal smíšený výzkumný design, pravděpodobně rozhovory, měření alkoholu v terénu a případně další, co nám etický panel povolí :)
 
Pokud se chcete dozvědět více, prosím pište – matus.sucha@upol.cz
 
Děkuji! Matúš Šucha

Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)