Médiím

Čestné uznání rektora UP patří i autorům z naší katedry

19. 11. 2022 | Ondrej Gergely

Rektor UP každoročně oceňuje čestným uznáním autory odborných knih. Letos bylo celkem oceněno 40 odborných knih ve struktuře 2 knihy z přírodních věd, 6 z lékařských a zdravotních věd, 14 z humanitních oborů a umění a 18 ze společenských věd. Úspešná byla i naše katedra, a to konkrétně publikace Stravování a vztah k jídlu u českých adolescentů ve 21. století, autorů Heleny Pipové, Martina Dolejše, Jaroslavy Suché a kol. Více informací naleznete na stránkách výzkumného týmu Persona https://persona.upol.cz/. Knížka je zároveň volně dostupná, stáhnout si ji můžete na odkaze zde.

Rodný dům Sigmunda Freuda v Příboře

14. 10. 2020 | Jan Švec

Pro více informací o tomto významném místě můžete navštívit web Rodného domu Sigmunda Freuda

Dotazník sebepojetí dospělých

26. 11. 2019 | Jan Švec

Kdo jsem? Jakou mám sám pro sebe hodnotu? Jsem dobrý nebo špatný? Jsem schopný nebo
neschopný? ... Také vás občas trápí podobné otázky? Není divu, občas trápí každého z nás a někoho
častěji než druhé.

Těžko na takové otázky hledáme odpověď. Pomozte nám sestavit dotazník sebepojetí, který nám
odpovědi na tyto otázky může přiblížit. Dáme tak psychologům nástroj, kterým mohou významně
pomoci. Součástí té pomoci budete i vy!

Vyplňte prosím dotazník na odkazu níže a pošlete ho dál! Vše probíhá podle požadovaných etických
pravidel včetně přísně hlídané anonymity všech zapojených, nezatíží Vás moc časově ani jinak, ale
je to potřebné – teprve až po tomto testování na široké populaci se můžeme posunout třeba k lidem
s depresí nebo jinými potížemi.

Pokud se zapojíte, přispějete k posunu v poznání – za to Vám děkujeme! 
ODKAZ NA DOTAZNÍK

Pro uchazečky a uchazeče

11. 02. 2019 | Romana Mazalová

Pro vás všechny, kdo uvažujete o studiu na Katedře psychologie v Olomouci vám rádi představujeme uchazečský web.
Najdete na něm všechny potřebné informace ke studiu i přihlášce.
A kdyby přeci jen něco nebylo jasné, obraťte se na nás. Emailem, nebo třeba zprávou na FB.

Těšíme se na vás,
Katedra psychologie

Jaká byla PhD existence?

24. 01. 2019 | Romana Mazalová

V pondělí a úterý tohoto týdne (tj. 21. – 22.1.2019) se konal už 9. ročník

Krása střídala nádheru a k slyšení i vidění byli například Vladislav Chvála, Ludmila Trapková, Lars Keuninckx, Emilie Caspar, Santiago Muñoz a mnozí další.

Můžete se podívat a stáhnout si bulletin konference.

Děkujeme všem za organizaci, účast i milou společnost.
A příští rok opět, na PhD konferenci s magickým číslem 10.

Výzkum docenta Šuchy a UP: budoucnost automobilů?

09. 01. 2019 | Romana Mazalová

Zajímá vás, jakým směrem se ubírá budoucnost automobilů? O tom byla úterní příloha Mladé fronty dnes. A to, že je na několika místech citován i docent Šucha a Univerzita Palackého v Olomouci, to musí potěšit každého příznivce naší katedry ☺

Mějte se krásně a užijte si lednové dny.

PŘEČÍST ČLÁNEK

Katedra psychologie

Pohodové Vánoce bez stresu ze zkoušek

21. 12. 2018 | Romana Mazalová

Milé studentky, studenti, kolegyně, kolegové.

Přejeme vám, abyste si Vánoce užili v klidu. Bez stresu ze zkoušek, dohánění restů, uvízlých kostí v krku a zapálených stromečků.

Přejeme vám, ať zůstanete zvídaví, objevujete nové hypotézy, umíte je kvalitně prozkoumat, žasnout nad novými poznatky. A v neposlední řadě: obohacovat vědecký i veřejný život.

A chcete i vy něco vzkázat nám, vašim spolužákům, kolegům, bývalým absolventům, nebo prostě jen tak, všem lidem? Udělejte to. Na našem Facebooku.

Krásné Vánoce přeje,
Katedra psychologie

Konference PhD existence IX.: Tělo a mysl

14. 12. 2018 | Jan Švec

“Tělo není pouhým dopravním prostředkem pro hlavu,” řekl sir Kenneth Robinson.

Bohužel, zvláště lidem v akademickém prostředí se stává, že mají tendenci tuhle pravdu přehlížet. A co vy? Jaký vztah má vaše hlava k tělu? Nebo tělo k hlavě? Co k tomu může říct soudobá věda? Co k tomu můžete říct vy?

Nenechte si ujít IX. ročník konference PhD existence, kde se zaměříme na unikátní propojení těla a mysli. Zúčastnit se můžete aktivně i pasivně. Budeme se na vás těšit v olomouckém Konviktu v termínu 21. 1. – 22. 1. 2019.

Mrkněte na náš web, docela jsme ho vylepšili: https://phdexistence.cz/. Podmínky pro příspěvky jsou uvedeny pod záložkou Registrace. Jako každý rok budeme usilovat o indexaci sborníku z konference ve Web of Science (v čemž jsme doposud byli úspěšní), čímž váš příspěvek může získat také ohlas přesahující pouhé vystoupení na konferenci.

Honí se vám v mysli nějaká otázka? Třeba i otázka “na tělo”? Pohněte tělem a napište nám.

Tak na viděnou v Olomouci! 

Záznam přednášky doktora Axela Cleeremanse

03. 12. 2018 | Jan Švec

Vážení studenti, kolegové a další nadšenci do psychologie,

na adrese https://youtu.be/JAxL1fHXuc8 naleznete záznam z přednášky kognitivního psychologa Axela Cleeremanse, která se na FF UP uskutečnila 16. 11. 2018.

Děkujeme dr. Cleeremansovi a také všem účastníkům.

První česká konference neurokognitivní rehabilitace

20. 09. 2018 | Romana Mazalová

Milí přátelé, vážené kolegyně a kolegové,

srdečně Vás zveme na První českou konferenci neurokognitivní rehabilitace, která se bude konat 20. září 2018 v Ostravě.

Cílem multioborového fóra je formou přednášek, kasuistik a diskusí presentovat komplexnost a kontinualitu při řešení obtíží spjatých s léčbou a rehabilitací pacientů se vzniklým postižením mozku.

https://www.csnr.cz/nrkr18/

P.S. Petr Nilius je náš absolvent ☺

Prosba o spolupráci: účast na mezinárodním výzkumu

12. 06. 2018 | Romana Mazalová

Byli byste tak hodní a zúčastnili se mezinárodního výzkumu? Doc. Hřebíčková z Psychologického ústavu AV ČR vám bude vděčná. A vy se jako bonus dozvíte něco o sobě (popis vašich osobnostních vlastností, silných a slabých stránek a doporučení pro váš další osobnostní rozvoj).

Vyplnění dotazníku trvá 45 – 60 minut, pro vstup online použijte kód 3525.

VYPLNIT DOTAZNÍK

Děkujeme vám,
Katedra psychologie

ROZVRH: zimní semestr 18/19

11. 06. 2018 | Romana Mazalová

Studentky, studenti – je to tu. Nový rozvrh pro zimní semestr 2018/2019

Těšíme se na vás,

Katedra psychologie

Rozhovor s doktorem Šmahejem

31. 05. 2018 | Romana Mazalová

Víte, že Katedra psychologie FF UP má jednu z nejmodernějších psychologických laboratoří v Evropě? Jde spojit virtuální realita s mentálním stavem člověka? A jak jde terapeuticky využít?

Rozhovor s dr. Šmahajem

Děkujeme za něj,

Katedra psychologie

Výsledky 1. kola přijímacích zkoušek

23. 05. 2018 | Romana Mazalová

Seznamy uchazečů postupujících k ústní části přijímacích zkoušek do bakalářského studia psychologie pro akademický rok 2018/2019

Vážení uchazeči,
děkujeme za váš zájem o studium na naší Katedře psychologie Univezity Palackého v Olomouci. Gratulujeme všem, kteří postoupili k ústní části přijímacích zkoušek (seznam postupujících) a přejeme všem, kterým to letos nevyšlo,  aby nevěšeli hlavu a vzpomněli na citát akademika Benjamina Barbera: „Neúspěch nás učí, že porážka se dá přežít. Neuspět není ostuda. Ostuda je bát se vstát a zkusit to znovu.“

Držíme vám palce ke druhému kolu,
s pozdravem,
Katedra psychologie
 
Informace k 2. kolu – Ústní přijímací zkouška

Uchazeč si s sebou v druhém kole k ústní zkoušce donese:
I) občanský průkaz, nebo případně jiný oficiální doklad s fotografií (př. cestovní pas, řidičský průkaz),
II) esej v maximálním rozsahu 2 normostran A4, tj. 3600 znaků včetně mezer, ve které popíše a) svou motivaci a důvody proč se hlásí na obor psychologie, b) sebereflexi toho, proč je právě on/ona vhodným kandidátem/kou  pro tuto profesi a c) oblasti, činnosti či povolání, ve kterých by chtěl/a znalosti psychologie ve svém budoucím profesním životě uplatnit.
III) maturitní vysvědčení případně vysvědčení z posledního ukončeného ročníku střední školy (např. z 3. ročníku) k nahlédnutí nebo kopie těchto dokumentů (kopie NEMUSÍ být ověřené!),
IV) seznam prostudované literatury,
V) doklady o absolvovaných stážích, praxích či kurzech, studentské odborné práce atp.,
VI) stručný strukturovaný životopis (CV).

Ústní přijímací zkouška je hodnocena v rozsahu 0 – 100 bodů. Body z ústní zkoušky a výsledný skór z písemných testů se poté přepočítají do celkového výsledku přijímacího řízení (opět v rozsahu 0 – 100 bodů) s tím, že celkový výsledek písemných testů v prvním kole má váhu 0,2 (20 %) a výsledek ústní části přijímacího řízení v druhém kole má váhu 0,8 (80 %). K přijetí budou navrženi ti uchazeči o studium psychologie, kteří se na základě celkového výsledku přijímacího řízení umístili mezi nejlepšími.

Místo konání ústního kola přijímacích zkoušek:
Katedra psychologie FF UP, Vodární 6, 771 80 Olomouc. Mapa

V rámci ústní přijímací zkoušky se při svém hodnocení komise zaměřuje na:

a) Okruh motivace ke studiu: Opravdovost zájmu o studium psychologie bude posuzována na základě doložených praxí, stáží, pomocných činností a dalších aktivit ve zdravotnických, sociálních, charitativních, psychologických, školních atd. zařízeních, podle podílu uchazeče na mimoškolním vzdělávání a výchově dětí a mládeže  (např. vedení dětí na táborech, ve skautu, při domech dětí a mládeže, činnost v nízkoprahových klubech, preventivních centrech, peer programech apod.).  Předmětem hodnocení komise jsou i odborné práce uchazeče, absolvované kurzy či semináře, prokazující jeho zaujetí pro zvolený obor.
b) Vhodnost osobnostních charakteristik uchazeče pro výkon profese psychologa.
c) Znalosti z oboru psychologie: Základní orientace bude požadována v následujících oblastech: dějiny psychologie, obecná psychologie, vývojová psychologie, psychologie osobnosti, sociální psychologie, základy klinické psychologie (včetně psychologie zdraví a nemoci, resp. psychopatologie) a psychologie práce. Mohou být položeny i otázky z biologie člověka na úrovni gymnázia. Znalosti by měly být založeny na doporučené literatuře, umístěné v závěru tohoto textu. Uchazeč dostane dvě otázky vybrané z následujících seznamů.

Odborné okruhy k přijímacím zkouškám:

Dějiny psychologie
1.    Zakladatelé samostatné psychologie
2.    Gestaltismus – tvarová psychologie
3.    Behaviorismus a jeho předchůdci
4.    Psychoanalýza – S. Freud
5.    Individuální a analytická psychologie – A. Adler, C. G. Jung
6.    Kulturní psychologie – K. Horneyová, E. P. Fromm, H. S. Sullivan
7.    Logoterapie – V. Frankl
8.    Humanistická psychologie – A. Maslow, C. Rogers
9.    Kognitivní psychologie

Obecná psychologie
1.   Předmět studia psychologie, dělení psychologických oborů, základní psychologické pojmy (psychika, psychické procesy, chování a prožívání, vědomí a nevědomí)
2.    Pozornost – typy, vlastnosti, poruchy.
3.    Spánek a snění – fáze spánku, teorie snění.
4.  Senzorické procesy – podnětové prahy, dělení smyslových orgánů, popis jednotlivých smyslů se zaměřením na zrak a sluch.
5.   Vnímání – zákony organizace percepčního pole, rozpoznávání objektů, trojrozměrné vidění, vnímání zdánlivého pohybu.
6.    Učení – habituace, imprinting, klasické a operantní podmiňování.
7.    Paměť – kognitivní modely paměti, zapomínání a jeho příčiny.
8.    Motivace, dělení motivů, teorie potřeb, nejdůležitější sociální motivy.
9.    Emoce – expresivní a fyziologická složka emocí (poplachová reakce). Primární emoce.  Afekty, nálady, citové vztahy.

Vývojová psychologie
1.    Vývojová psychologie – cíle, aplikační možnosti, metody výzkumu, významní představitelé
2.    Faktory ovlivňující vývoj, výběr ze známých teorií a periodizací vývoje
3.    Prenatální období, novorozenec, kojenec
4.    Období batolete, předškolní věk
5.    Vstup dítěte do školy, mladší školní věk
6.    Období dospívání
7.    Dospělost
8.    Stárnutí, stáří, smrt

Sociální psychologie
1.    Sociální psychologie – vymezení, aplikační možnosti, metody ověřování, významní představitelé
2.    Sociální percepce, formování dojmu, atribuční procesy
3.    Socializace, vliv rodiny a prostředí, mechanismy
4.    Komunikace (komunikační procesy, verbální a neverbální komunikace)
5.    Zátěžové situace, agresivita a agrese
6.    Postoje, složky postojů, jejich regulační význam
7.    Skupiny, různá dělení skupin, vztahy ke skupině
8.    Altruismus a prosociální chování
9.    Sociální vliv a osobní kontrola (konformita, kompliance, obedience)

Psychologie osobnosti
1.    Předmět psychologie osobnosti
2.    Metody a modely výzkumu osobnosti (experiment, statistická analýza, idiografický a nomotetický přístup)
3.    Současné koncepce osobnosti (psychoanalýza, teorie rysů, humanistický přístup, sociálně-kognitivní přístup)
4.    Skladba, dynamika a vývoj osobnosti
5.    Temperament
6.    Charakter
7.    Morálka
8.    Frustrace, úzkost, konflikt
9.    Pojem a složky Já
10.  Poruchy osobnosti

Klinická psychologie
1.    Vymezení klinické psychologie: jednotlivé podobory, styčné obory, náplň práce klinického psychologa a jeho vzdělání.
2.    Zdraví a nemoc: vymezení pojmů s ohledem na psychosomatické a somatopsychické souvislosti, jednotlivé modely zdraví a nemoci, bio-psycho-sociálně spirituální model zdraví a nemoci.
3.    Historie klinické psychologie: jednotlivé myšlenkové směry odvozené od psychoterapeutických škol.
4.    Teorie stresu a zvládání náročných životních situací: stres, životní událost, krize, trauma, obranné mechanismy, strategie zvládání stresu.
5.    Salutoprotektivní činitelé na straně osobnosti a prostředí: Sense of koherence, Hardiness, Resilience, Locus of control, Self – efficacy, sociální opora.
6.    Organické duševní poruchy: základní vymezení, příklady organických poruch.
7.    Psychóza: význam tohoto pojmu, základní vymezení, příklady poruch psychotického spektra.
8.    Úzkostné poruchy: význam pojmu neuróza, základní vymezení, příklady úzkostných a neurotických poruch.
9.    Poruchy osobnosti: význam pojmu, historický význam pojmu psychopatie, příklady poruch osobnosti.
10.    Poruchy psychického vývoje: pervazivní vývojové poruchy, základní vymezení, příklady.

Biologie
1.    Nervový systém – obecná stavba, neurony, mediátory, synapse.
2.    Dělení nervové soustavy (CNS, PNS). Mozkomíšní mok. Mícha hřbetní.
3.    Periferní nervový systém – hlavové a míšní nervy, autonomní nervový systém.
4.    Mozkový kmen, mozeček, mezimozek, limbický systém – součásti, centra, funkce.
5.    Koncový mozek – stavba, centra, vztah k psychickým funkcím. Bazální ganglia.
6.    Charakteristika a princip funkce smyslů. Ústrojí zrakové, sluchové, orgány polohy a pohybu, chemoreceptory (čich a chuť).
7.    Žlázy s vnitřní sekrecí a jejich produkty.
8.    Imunitní systém – složky a funkce. Vazby regulační trojice systému nervového, hormonálního, imunitního.
9.    Buňka – stavba, funkce, organely, dělení. Základní typy tkání.
10.    Soustava kosterní a svalová – stavba a funkce, dělení. Stavba a funkce kůže.
11.    Srdce, krevní oběh, krevní a lymfatické cévy. Složení a funkce krve.
12.    Stavba a funkce dýchací a trávicí soustavy.
13.    Ledviny a vývodné cesty močové – stavba a funkce.
14.    Rozmnožovací soustava – stavba a funkce ženského a mužského genitálu.

Psychologie práce a organizace
1.    Psychologie práce a organizace, aplikační disciplíny (vymezení oboru, aplikované disciplíny spadající pod psychologii práce a organizace, člověk v organizaci z hlediska psychologie, organizační chování)
2.    Sociální psychologie práce (předmět oboru, mezníky vývoje, základní pojmy)
3.    Psychologie v personalistice a řízení lidských zdrojů (pojmy: analýza práce, psychické předpoklady pro výkon práce, nábor a výběr, adaptace, hodnocení, odměňování, vzdělávání, reorganizace, outplacement)
4.    Psychologie v managementu (manažerské funkce, činnosti a techniky, řízení versus vedení, styly vedení a řízení, osobnost manažera/manažerky)
5.    Pracovní výkon a řízení výkonnosti (ovlivňující proměnné výkonu a výkonnosti, psychologická smlouva, přístupy k řízení výkonosti – Management by objectives, Key performance indicator,  Balanced scorecard)
6.    Pracovní motivace (ovlivňování zaměstnanců, obecné teorie motivace a jejich aplikace v psychologii práce, teorie motivace pracovního jednání)
7.    Jednotlivec a tým v pracovním procesu (způsobilost, kvalifikace, kompetence, týmové role a normy, týmová synergie)
8.    Organizační kultura (vymezení pojmů, struktura a prvky kultury, příklady teorií a typologií, význam organizační kultury)
9.    Uplatnění moderních technologií v psychologii práce a organizace (virtuální týmy, počítačové a síťové psychodiagnostické metody, význam sociálních sítí pro psychologii práce a organizace)

Doporučená literatura

  • Armstrong, M., Stephens, T. (2008). Management a leadership. Praha: Grada.
  • Arnold, J. a kol. (2007). Psychologie práce pro manažery a personalisty. Praha: Business Books.
  • Atkinson, R. L. a kol. (2003) Psychologie. Praha: Portal.
  • Baštecká, B. (Ed.). (2009). Psychologická encyklopedie. Praha: Portál.
  • Baštecká, B., Goldmann, P. (2005). Základy klinické psychologie. Praha: Portál.
  • Baštecká, B., kol. (2003). Klinická psychologie v praxi. Praha: Portál.
  • Bednář, V. (2013). Sociální vztahy v organizaci a jejich management. Praha: Grada.
  • Bedrnová, E., Jarošová, E., Nový, I. a kol. (2012). Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press.
  • Blatný a kol. (2010). Psychologie osobnosti. Hlavní témata, současné přístupy.  Praha: Grada.
  • Blažek, L. (2013). Management. Organizování, rozhodování, ovlivňování. Praha: Grada.
  • Cakirpaloglu, P. (2012). Úvod do psychologie osobnosti. Praha: Grada.
  • Cakirpaloglu, P. (2013). Vybrané kapitoly psychologie osobnosti. Olomouc: UP.
  • Evangelu, J. E, Grundel, D. (2011). Virtuální tým. Efektivní řízení lidí na dálku. Brno: Computer Press.
  • Gillernová, I., Malotínová, M. (1996). Psychologie pro střední školy. Praha: SPN.
  • Hall, C. S., G. Lindzey G.(1997). Psychológia osobnosti. Bratislava: SPN.
  • Hartl, P., Hartlová, H. (2010). Velký psychologický slovník. Praha: Portál.
  • Hayesová, M. (2011). Základy sociální psychologie. Praha: Portál.
  • Helus, Z. (2011). Úvod do psychologie. Praha: Grada.
  • Heretik, A., Heretik, A. jr., a kol. (2007). Klinická psychológia. Nové Zámky: Psychoprof.
  • Hewstone, M.,  Stroebe, W. (2006). Sociální psychologie. Praha: Portál.
  • Hill, G. (2004). Moderní psychologie. Praha: Portál.
  • Hunt, M. (2010). Dějiny psychologie. Praha: Portál.
  • Jelínek, J., Zicháček, V. (2007, 2010). Biologie pro gymnázia. Nakl. Olomouc.
  • Jiná aktuální učebnice zahrnující BIOLOGII ČLOVĚKA pro gymnázia
  • Kaláb, M., Orel, M. (2009). Základy anatomie a fyziologie pro studenty psychologie (skripta, 2009). Olomouc, nakl. UP Olomouc.
  • Kern, H.,  Mehl, Ch., Nolz, H., Peter, M. (2012). Přehled psychologie. Praha: Portál.
  • Kocianová, R. (2013). Personální činnosti a metody personální práce. Praha: Grada.
  • Koubek, J. (2010). Řízení lidských zdrojů (4. rozšířené a doplněné vydání). Praha: Management Press.
  • Kratochvíl, S. (2012). Základy psychoterapie. Praha: Portál.
  • Křivohlavý, J. (2008). Psychologie nemoci. Praha: Grada.
  • Křivohlavý, J. (2009). Psychologie zdraví. Praha: Portál.
  • Kučera, D. (v tisku). Moderní psychologie: Hlavní obory a témata současné vědy. Praha: Grada.
  • Langmeier, J., Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada.
  • Lukášová, R. (2010). Organizační kultura a její změna. Praha: Grada.
  • Merkunová, A., Orel, M. (2008). Anatomie a fyziologie pro humanitní obory. Praha. Grada.
  • Nakonečný, M. (2011). Psychologie – přehled základních oborů. Praha: Triton.
  • Nolen-Hoeksema, S., Frederickson, L. B., Loftus, G. R., Wagenaar, W. A. (2012). Psychologie Atkinsonové a Hilgarda. Praha: Portál.
  • Orel, M.,  Facová, V. a kol. (2009). Člověk, jeho mozek a svět. Praha. Grada.
  • Pauknerová, D. a kol. (2006). Psychologie pro ekonomy a manažery. Praha: Grada.
  • Paulínová L., Neumannová L. (2008). Psychologie pro Tebe. Praha: Informatorium.
  • Plháková, A. (2006). Dějiny psychologie. Praha: Grada.
  • Plháková, A. (2009). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia.
  • Říčan, P. (2004). Cesta životem. Praha: Portál.
  • Říčan, P. (2005). Psychologie. Příručka pro studenty. Praha: Portál.
  • Říčan, P. (2010). Psychologie osobnosti – obor v pohybu. Praha: Grada.
  • Slaměník, I. (2011). Emoce a interpersonální vztahy. Praha: Grada.
  • Smékal, V. (2004). Pozvání do psychologie osobnosti. Brno: Barrister & Principál
  • Sternberg, R. J. (2002). Kognitivní psychologie. Praha, Portál.
  • Stuchlíková, I. (2002). Základy psychologie emocí. Praha: Portál.
  • Šil, P., Karlová, J. (2007). Člověk jako osobnost. Olomouc: Nakladatelství Olomouc.
  • Šmarda, J. a kol. (2004). Biologie pro psychology a pedagogy. Praha: Portál.
  • Šmarda, J. a kol. (2004, 2007) Biologie pro psychology. Praha. Portál.
  • Vágnerová, M. (2005). Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha:  Karolinum.
  • Vágnerová, M. (2007). Vývojová psychologie II: dospělost a stáří. Praha: Karolinum.
  • Vágnerová, M. (2008). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál.
  • Vymětal, J. (2003). Lékařská psychologie. Praha: Portál.
  • Výrost, J., Slaměník, I. (Eds.). (2008). Sociální psychologie. Praha: Grada.
  • Wagnerová, I. a kol. (2013). Psychologie práce a organizace. Praha: Grada.
  • periodikum Human Resources Management (vydavatelství Economia)
  • periodikum Moderní řízení (vydavatelství Economia)

PROJEKT KATEDRY v MF DNES

18. 04. 2018 | Romana Mazalová

Jsme rádi, když se výzkum prolíná do „praktického“ života. Ve včerejším magazínu AUTO MF Dnes vyšel článek věnující se projektu docenta Šuchy a Katedry psychologie.

Jsou asistenční systémy v autech super pomocník nebo nebezpečí?

PŘEČÍST ČLÁNEK strana 1
PŘEČÍST ČLÁNEK strana 2

Přejeme hezký den,
Katedra psychologie

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)