Řízení lidského kapitálu v interkulturním prostředí

Co student/absolvent zná:

  • Uplatňuje znalost faktu, že klíčovým zdrojem rozvoje společnosti jsou znalosti, resp. lidský kapitál
  • Popisuje odlišnosti evropské, americké a asijské firemní kultury
  • Zohledňuje kulturní rozdíly mezi představiteli rozdílných geografických oblastí při pracovních i osobních jednáních s představiteli různých kultur, resp. v mezinárodních prac. skupinách

Co student/absolvent umí:

  • Disponuje vyšším stupněm kulturní/interkulturní inteligence díky řešení a případových studií a týmových diskusích o nich.
  • Spolupracuje a komunikuje v interkulturních/ multikulturních týmech

Sylabus předmětu v PDF

Řízení lidských zdrojů 1

Co student/absolvent zná:

  • Popíše systém řízení lidských zdrojů
  • Uplatňuje jednotlivé součásti systému ŘLZ ve vzájemných souvislostech

Co student/absolvent umí:

  • Pracuje s misí, vizí a hodnotami firmy jako se základními východisky řízení lidských zdrojů
  • Pracuje efektivně v týmu znalostních pracovníků
  • Uplatňuje rozvinuté soft skills nutné pro týmovou práci
  • Efektivně komunikuje v pracovních situacích

Sylabus předmětu v PDF

Řízení lidských zdrojů 2

Co student/absolvent zná:

  • Uplatňuje principy celého systému řízení lidských zdrojů v malé firmě a jejich základní zákonné úpravy
  • Zohledňuje specifické charakteristiky znalostních pracovníků

Co student/absolvent umí:

  • V práci zohledňuje souvislosti společenského, ekonomického a technologického vývoje a potřeb globálního trhu práce
  • Efektivně spolupracuje a komunikuje v týmech znalostních pracovníků

Sylabus předmětu v PDF

Řízení virtuálních týmů

Co student/absolvent zná:

  • Orientuje se v trendech vývoje práce a spolupráce znalostních pracovníků
  • Umí vysvětlit principy a zásady komunikace a spolupráce ve virtuálním prostředí
  • Umí popsat principy vedení virtuálních týmů
  • Umí popsat základní teorii týmové práce a její modifikace ve virtuálním prostředí

Co student/absolvent umí:

  • Umí využívat virtuální tržiště práce
  • Dokáže spolupracovat a komunikovat ve virtuálních pracovních týmech
  • Je schopen eliminovat rizikové chování ve virtuálním prostředí
  • Umí nalézt a získat pracovní uplatnění ve virtuálním prostředí

Sylabus předmětu v PDF

Peněžní toky a finanční rozhodování

Co student/absolvent zná:

  • Porozumí struktuře a členění finančních procesů v podniku
  • Orientuje se v typech a fázích finančního rozhodování v podniku
  • Získá schopnost zohlednit vliv faktoru času a rizika při rozhodování o finančních procesech (investice, tržní ceny aktiv)
  • Porozumí principům majetkové a finanční stability podniku
  • Umí popsat základní principy a východiska pro sestavení operativních finančních plánů
  • Osvojí si metodologická východiska pro zpracování finanční analýzy podnikového subjektu a pro navržení postupu k rozdělení hospodářského výsledku

Co student/absolvent umí:

  • Dovede strukturovat členění a uplatnit informační výstupy finančních procesů v podnikové evidenci
  • Dokáže sestavit provozní peněžní tok a operativní platební kalendář
  • Umí zpracovat základní finanční analýzu malého podniku, identifikovat slabá místa a navrhnout opatření ke zlepšení stavu
  • Zvládne ovlivňovat tvorbu optimální kapitálové struktury firmy s cílem minimalizace nákladů
  • Na základě účetních výkazů a principů tvorby plánů dovede navrhnout krátkodobý finanční plán menšího podniku

Sylabus předmětu v PDF

Udržitelnost v podnikání

Co student/absolvent zná:

  • Orientuje se v trendech vývoje podniků směrem k udržitelnosti
  • Umí popsat principy udržitelného managementu podniku
  • Disponuje znalostmi z reálného prostředí podniků, získaných v případových studiích, řešených v hodinách

Co student/absolvent umí:

  • Pracuje s udržitelností jako způsobem rozvoje podniku
  • Dokáže vytvořit udržitelnou strategii rozvoje pro jakýkoliv podnik na trhu
  • Orientuje se v reálných strategiích udržitelnosti u podniků na trhu a dokáže odlišit výborné strategie od jiných
  • Zohledňuje udržitelné principy při své budoucí práci v podnikové sféře

Sylabus předmětu v PDF

Matematické metody řešení problémů

Co student/absolvent zná:

  • Znalost základních nástrojů pro podporu rozhodování (rozhodovací matice,stromy)
  • Znalost základních pravidel pro rozhodování za jistoty, rizika a neurčitosti
  • Znalost základních pojmů teorie fuzzy množin
  • Znalost základů jazykově orientovaných modelů (báze pravidel, přibližná dedukce)

Co student/absolvent umí:

  • Schopnost pracovat s neurčitým popisem reality (včetně slovního popisu)
  • Schopnost strukturovat a analyzovat rozhodovací situace (problémy)
  • Schopnost vytvořit jednoduchý model rozhodovací situace v software FuzzME
  • Schopnost formálně reprezentovat expertní znalosti
  • Schopnost pracovat s bázemi pravidel a odvozovat z nich závěry

Sylabus předmětu v PDF

Informační a komunikační technologie

Co student/absolvent zná:

  • Dokáže vysvětlit aktuální trendy v informačních a komunikačních technologiích (ICT)
  • Zná různé typy aplikací pro správu dat
  • Umí použít základní terminologii spojenou s ICT

Co student/absolvent umí:

  • Absolvent se umí vhodným způsobem prezentovat na sociálních sítích a webových stránkách, umí správně používat komunikační kanály, zejména pak e-mail
  • Je schopen týmové spolupráce, plánování a sebevzdělávání pomocí on-line nástrojů
  • Umí efektivně vyhledávat a třídit informace

Sylabus předmětu v PDF

Projektový management

Co student/absolvent zná:

  • Uplatňuje znalosti v metodologii IPMA projektové řízení
  • Popíše přístupy projektového řízení
  • Definuje projekt a jeho fáze, základní metody a nástroje
  • Popíše základní vlastnosti projektového manažera a formy řízení projektu

Co student/absolvent umí:

  • Sestaví plán projektu s využitím základních metod (Logický rámec, analýza stakeholderů, analýza rizik, WBS)
  • Používá SW na podporu plánování a řízení projektů (MS Project, OpenProj, aj.)
  • Je schopen týmové práce (vypracování projektové dokumentace ve skupině)

Sylabus předmětu v PDF

Systémy managementu

Co student/absolvent zná:

  • Je schopen pochopit principy, souvislosti a navrhovat implementace SM (QMS, EMS,OHSAS, ISMS)

Co student/absolvent umí:

  • Navrhne a sestaví plány auditů u různých SM
  • Je schopen provádět interní audity v mezinárodních standardech SM¨

Sylabus předmětu v PDF

Management – bezpečnost a rizika

Co student/absolvent zná:

  • Orientuje se v problematice celkové bezpečnosti managementu, resp. v jeho jednotlivých částech
  • Je schopen analyzovat a vyhodnocovat bezpečnostní rizika managementu

Co student/absolvent umí:

  • Navrhuje jak předcházet, eliminovat nebo přenášet rizika

Sylabus předmětu v PDF

Psychologie a výběr pracovníků/zaměstnanců

Co student/absolvent zná:

  • Detailně popíše základní pojmy a vztahy v oblasti získávání a výběru pracovníků
  • Definuje smysl plánování lidských zdrojů v organizaci
  • Vyjmenuje a popíše jednotlivé metody výběru pracovníků
  • Popíše proces získávání a výběru pracovníků
  • Vyjmenuje a popíše vybrané psychodiagnostické metody

Co student/absolvent umí:

  • Připraví životopis a motivační dopis
  • Prezentuje sebe v rámci výběrového pohovoru (role play)
  • Hodnotí uchazeče v rámci výběrového pohovoru
  • Sestaví AC dle požadavků klienta

Sylabus předmětu v PDF

Manažerská psychologie 1

Co student/absolvent zná:

  • Definuje základní pojmy manažerské psychologie, školy manažerského myšlení a jednání
  • Popíše základní principy přístupu k osobnosti manažera a výkonové motivace
  • Popíše struktury a typický obsah manažerské práce

Co student/absolvent umí:

  • Demonstruje schopnost sebepoznávání, sebemonitoring, poznávání druhých
  • Prezentuje komunikační dovednosti a prezentační

Sylabus předmětu v PDF

Ekonomická psychologie

Co student/absolvent zná:

  • Vyjmenuje a definuje základní ekonomické školy
  • Popíše a vysvětlí základní ekonomické zákony
  • Definuje základy behaviorální ekonomie
  • Popíše základní principy ekonomické psychologie

Co student/absolvent umí:

  • Projeví kritické myšlení v oblasti posuzování psychologických fenoménů v oblasti ekonomických teorií

Sylabus předmětu v PDF

Manažerská psychologie 2

Co student/absolvent zná:

  • Seznámí se s různými typy podniků a vztažnými aplikacemi manažerské psychologie

Co student/absolvent umí:

  • Dokáže kriticky přemýšlet nad vizí založení firmy a kritických faktorech úspěchu
  • Dokáže formulovat poslání a vizi firmy
  • Dokáže kriticky přemýšlet a argumentovat v oblasti řízení lidských zdrojů v malé firmě – oblast vedení motivace, výběru zaměstnanců aj
  • Dokáže připravit realistický podnikatelský záměr pro zahájení podnikání v Olomouckém regionu

Sylabus předmětu v PDF

Organizační kultura

Co student/absolvent zná:

  • Definuje hlavní i odvozené pojmy organizační kultury
  • Popisuje složky a úrovně organizační kultury
  • Popisuje dynamické hledisko organizační kultury
  • Vyjmenovává a vysvětluje hlavní teorie organizační kultury včetně diagnostických

Co student/absolvent umí:

  • Stanovuje vhodný design pro výzkum organizační kultury
  • Provádí výzkum organizační kultury
  • Interpretuje zjištění o organizačních hodnotách návycích, praktikách apod.

Sylabus předmětu v PDF

Work life balance

Co student/absolvent zná:

  • Zná možnosti, jak je možné slaďovat pracovní a osobní život- a to na úrovni osobní, společenské i organizační
  • Je si vědom dilemat, která při slaďování mohou nastat (v různých etapách života a na různých pracovních pozicích)
  • Je si vědom, které typy práce by pro něj nejspíše byly vhodné
  • Zná možnosti jak vydělat peníze; Zná typy úvazků a jejich výhody a nevýhody organizace

Co student/absolvent umí:

  • Umí slaďovat pracovní a osobní život
  • Umí efektivně využívat pracovní čas
  • Umí „přepnout“ mezi pracovním a nepracovním časem
  • Je schopen navrhnout systémové změny vedoucí k lepší kvalitě života pracovníků

Sylabus předmětu v PDF

Myšlení a rozhodování v praxi

Co student/absolvent zná:

  • Ví, jak lidé přemýšlí a rozhodují se (iracionální a racionální složky)
  • Zná slabá místa svého přemýšlení a rozhodování
  • Ví, jak jednoduché je nacházet v životě kauzalitu (nenechá se „napálit“ lacinými příběhy)
  • Chápe jak pracovat s rizikem, jistotou a nejistotou

Co student/absolvent umí:

  • Umí rozpoznat manipulaci a bránit se jí
  • Je schopen se efektivněji rozhodovat (a to i za nedostatku informací)
  • Rozpozná možná zkreslení, která ovlivňují přemýšlení a zejména pak rozhodování
  • Je schopen podstupovat „přiměřené“ riziko v případech možného vysokého zisku (nejen finančního)

Sylabus předmětu v PDF

Self management 1

Co student/absolvent zná:

  • Naučí se a zná metody sebehodnocení
  • Seznámí se s principy sebemonitoringu
  • Mapuje a poznává vlastní kompetence
  • Porozumí potřebám a možnostem dalšího profesního růstu

Co student/absolvent umí:

  • Prohlubuje vlastní sebepoznávání
  • Umí uplatnit prvky sebeřízení
  • Zdokonaluje vlastní sebeuplatnění

Sylabus předmětu v PDF

Self management 2

Co student/absolvent zná:

  • Rozumí principům a podstatě emocionálních procesů
  • Je teoreticky vybaven znalostmi rozdílných konceptů inteligence (emoční, sociální aj.)
  • Je obeznámen se základy teorie komunikace

Co student/absolvent umí:

  • Umí rozpoznat manipulaci a bránit se jí
  • Je schopen se efektivněji rozhodovat (a to i za nedostatku informací)
  • Rozpozná možná zkreslení, která ovlivňují přemýšlení a zejména pak rozhodování
  • Je schopen podstupovat „přiměřené“ riziko v případech možného vysokého zisku (nejen finančního)

Sylabus předmětu v PDF

Kurz Manažerská a ekonomická psychologie

Chtěli byste se zdokonalit v těchto oblastech?

  • schopnost vedení druhých lidí i sebe sama,
  • orientace v aplikovaném marketingu, managementu, ekonomii a psychologii,
  • řešení problémových situací,
  • umění prezentace a argumentace,
  • přehled o současných IT a komunikačních technologiích.

Ano? Pak je kurz Manažerská a ekonomická psychologie právě pro Vás. Kurz představuje základ manažerského vzdělání a je určen pro studující všech oborů, stejně tak jako pro nestudující, kteří chtějí zvýšit své šance uplatnění na trhu práce. Kurz neformálně nazýváme „MBA“. MBA je v uvozovkách, neboť nejde o MBA program, ale o kurz, který se náplní částečně podobá MBA studiu.

Vznik tohoto kurzu byl podpořen grantem CZ.1.07/2.200/28.0138 – Modularizace manažerského a psychologického vzdělávání na Univerzitě Palackého v Olomouci cestou inovace a propojení ekonomických a psychologických studijních programů. Logo s UP bar

[qrcode alt="Skenovat QR kód" size=330 class="" credit=FALSE shadow=true]

QR kód aktuální stránky:
psych.upol.cz/modul-mba/

Vaše zpráva *

jméno a příjmení *

Ochrana proti spamu *
captcha

e-mail *

Napsat vedoucímu katedry »